آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

کسب درآمد بیشتر در اینترنت با محصول گران تر

وقتی درباره کسب و کار و درآمد در اینترنت صحبت به میان می آید معمولا صحبت از فروش محصولات با قیمت پایین و یا فروش بیشتر با کم کردن قیمت و تخفیف زیاد جهت رقابت با سایرین به ذهن متبادر می شود . ولی همیشه اینگونه نیست زمانی شما محصول لوکس و گرانقیمت دارید و این بازار رقابت و کسب درآمد در اینترنت تحت تاثیر قرار می دهد چه راهکارهای باید در پیش بگیرید تا در این بازار رقابت درآمد شما کم نشود و محصول گرانقیمت خود را به قیمت بالاتر به فروش برسانید؟ در اینجا قصد دارم تا در ادامه آموزش شیوه های کسب درآمد در اینترنت، به شیوه فروش محصول گرانقیمت نسبت به سایر رقبا توضیح بدهم:

آنچه که درباره لوکس فروشی در دنیای تجارت مطرح می شود غالباً با کلیه فاکتورهای بازاریابی معمول متفاوت است؛ و اگر شما خدمت یا محصولی دارید که ارزش گذاری بالاتری نسبت به رقبا برای آن قائل هستید باید در مورد مارکتینک کالاهای لاکچری بیشتر بدانید و حتی اگر هنوز چنین خدمت یا محصولی را ایجاد نکرده اید در کنار سایر محصولات خود از فروش کالای لاکچری غفلت نکنید. تکنیک های بازاریابی لوکس در دنیا بر سه محور اصلی استوار است که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

هر سال برندهای موبایل به عنوان یک رقابت در بازار لاکچری های خود یک موبایل با ظاهر و کانفیگ فوق العاده ارائه می کنند که با اینکه سود اصلی آنها در سایر دستگاه ها است اما حضور در بین لاکچری  ها همیشه به یک برند هویت و اعتبار می بخشد حتی اگر آنچه به عنوان لاکچری ارائه شده باشد تفاوت های بی استفاده ایی داشته باشد مثلا یک سی پی یو بیشتر یا یک گیگ رم بیشتر یا در نهایت ۲ مگاپیکسل ارتقا در دوربین که واقعا در عمل خیلی به ندرت مصرف کننده ها آن را متوجه خواهند شد. اما همواره عده ایی هستند که به خاطر بار روانی “بهترین” را داشتند از خریدن کالای گران ارضا می شوند و همین موضوع باعث سود بیشتر شما خواهد شد. علاوه بر این  داشتن یک خدمت گران و لوکس حتی اگر عده ایی نتوانند هرگز از آن سرویس استفاده کنند ولی اعتبار مثبتی به مجموعه شما خواهد بخشید. و باعث تسهیل فروش سایر خدمات خواهدشد. البته همه این ها به شرط ارزشمند بودن و دارا بودن شرایط لوکس در کالای لاکچری شماست.

watch

 

راز اول: داستان قهرمانی و گام های یافتن مشتری وفادار

در فصل بازاریابی ویروسی به ویژگی داستان قهرمانی اشاره کرده ام؛ شاخصی که اینجا در متفات شدن برندها هم حائز اهمیت است. در راه های بازاریابی لاکچری از قیاس خود با رقبا و دیگران پرهیز کنید بلکه سعی کنید نگاه متقاوتی را در خریدار ایجاد کنید؛ کاری کنید که در مورد شما داستان های رویاپردازانه داشته باشند و داستان های قهرمانان شما نقل صحبت مخاطبان باشد.

این کار را هر چند وقت یکبار گوگل و فیسبوک با انتشار عکس های متقاوت از محل های کار کارمندان به خوبی ایجاد می کنند و تا مدت ها در شبکه های اجتماعی همه از فضای کاری فوق العاده گوگل و فیسبوک صحبت می کنند.علاوه بر این برای ایجاد و همراه کردن مشتریان وفادار باید راه های رسیدن به محصول را متفاوت کنید. برندهای عمومی مشتریان خود را تعیین می‌کنند و محصولات را به سوی آنان می‌فرستند. اما در برندهای لوکس مشتریان باید به سمت برند کشش داشته باشند.  چنین رفتاری از جانب برند نه تنها مشتری از آن دوری نخواهد کرد، ‌بلکه احساس تعلقی میان مشتری و برند ایجاد می‌شود که باعث وفاداری مشتری و دریافت پاداش خواهد شد.

راز دوم: فرمول های خاص شدن در نگاه دیگران

در لاکچری مارکتینگ ما نه تنها باید روی ارزش برند بلکه باید روی دیدگاه‌های مشتریان نیز تمرکز داشته باشیم. اتاق نمایش محصولات بی‌ام‌دبلیو در آلمان نمونه‌ای از این موضوع است که در آن مشتریان می‌توانند تجربه متفاوتی از برند مورد نظر خود، جدای خرید آن، به دست بیاورند. به همین دلیل است که برندهای لوکس باید بتوانند سبک ویژه و نوآورانه‌ای در فروشگاه خود به کار گیرند.علاوه بر این باید نماهای گرافیکی متفاوتی را از نام کالای لاکچری تا طراحی های پیش بینی کنید این موارد می‌تواند در بر دارنده نمادها و سمبل‌های برند، رنگ، الگو، تصاویر و حتی مفاهیم باشد. مثل اسم لکسوس که برای کمپانی تویوتا تداعی کننده یک کالاهای لوکس است یا رنگ قرمز که همه جای دنیا یعنی مک دونالد.

راز سوم: بدعت در تفکر خریدار

بر خلاف برندهای عمومی، در مورد برندهای لوکس ما قصد جلب رضایت همه افراد را نداریم؛ بلکه باید بتوانیم مشتریان خاصی که دیدگاهی در راستای هدف ما دارند، جذب کنیم پس خدمات خود را در قیدو بند قیمت محدود نکنید یک مثال خوب در این زمینه شرکت پروشه است که فرآیند تحویل نوآورانه‌ای را در نظر گرفته است که مشتری می‌تواند خودروی مورد نظرش را در خط مونتاژ واقع در آلمان انتخاب کند یا مثلا اپل که همیشه گوشی های ساخته شده از طلای خود را با قیمت های فوق العاده ارائه می کند. درواقع دیدگاه‌ها ارزش بیشتری دارند و خاص‌تر هستند.برندها در بازار کلیشه ایی موجود سعی دارند سرمایه‌گذاری‌های خود را روی آنچه در نظر دارند به آن برسند، متمرکز سازند تا بتوانند با رضایت گسترده بیشتری از مشتریان روبه‌رو شوند اما در عوض برندهای لوکس روی دیدگاه‌های خاص و جدید تمرکز دارند که این می‌تواند تجربه بسیار ویژه‌ای را برای مشتریان مورد نظر به همراه داشته باشد.

 

در نهایت اگر هنوز فکر می کنید گران کردن همه یا دست کم بخشی از خدمات کار اشتباهی است از شما می خواهم کمی به اطرافیان خود دقت کنید. مطمئناً افراد زیادی را در اطراف خود دارید که همیشه به دنبال لوکس بازار هستند مثلا با اینکه بلد نیستند که با نیمی از امکانات آیفون کار کنند ولی اصرار دارند که آخرین مدل گوشی های اپل را دست بگیرند! این افراد مشتری های لاکچری فردای شما هستند! از آنها غفلت نکنید.

مطالب مشابه فروش محصول و کسب درآمد:

کسب درآمد با فروش بک لینک

کسب درآمد با خرید و فروش عکس در اینترنت

کسب درآمد از همکاری در فروش




ارسال توسط پول دوست

دابسمش فرصتی برای کسب درآمد و بازاریابی

همه ما از کارایی بالای شبکه های اجتماعی در رونق کسب و کار اینترنتی و درآمد تجارت الکترونیک خبر داریم و حتی شبکه های اجتماعی متحول کننده بازار کسب و کار در اینترنت محسوب می شوند . یکی از موارد جالب در شبکه های اجتماعی داب اسمش (دابسمش) است دابسمش ها در شبکه های اجتماعی به دلایل زیادی از جمله جذاب و جنبه سرگرمی کننده ،  ظنز و... بازدید های بالایی دارد و می توان از این راه هم به کسب درآمد در اینترنت پرداخت وقتی دابسمشی می سازیم که بازدید بالا دارد چرا از این در جهت کسب پول و درآمد استفاده نکنیم؟ در اینجا قصد دارم تا ضمن تعریف دابسمش و تاریخچه آن، به چگونگی تاثیر آن در بازار کسب و کار و کسب درآمد در اینترنت و شبکه های اجتماعی بپردازم:

سطل آب یخ دیروز و عکس های سلفی تا داب اسمش های امروز پدیده هایی هستند که هر سال یا هر چند سال یکبار به یک رفتار مورد توجه اجتماعی بدل می شوند و این فرصتی است تا کسب و کارها در کنار برنامه های از قبل پیش بینی شده خود نیم نگاهی هم به این پدیده ها داشته باشند. این به معنای تمرکز و سرمایه گذاری پایدار روی این پدیده های زودگذر نیست. اما این فرصت ها را از دست ندهید.

بررسی این پدیده به معنای تعریف جامعی از بازاریابی فرصت نیست, چرا که بازاریابی فرصت یک شاخه بسیار عمیق تری نسبت به مقاله پیش رو است اما موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد فرصت ها در استفاه از پدیده های اجتماعی است, آنچه که به موج سواری معروف است!

dubsmash چیست؟

dubsmash نام اپلیکیشن و برنامه ایی است برای گوشی های اپل و اندرویدی که توسط چند جوان خلاق آلمانی نوشته شده است و کاربران با استفاده از آن می توانند تصویر خود را بر روی صدای دیگران بگذارند. برای نمونه می توانید دیالوگی را از یک فیلم, کارتون یا بخشی از یک آهنگ را انتخاب کنید و به اصلاح روی آن لب بزنید. این فرآیند را با صدای شخصیت های معروف و غیرمعروف هم می توان انجام داد. البته برخی از این صداها قبلا توسط دیگر کاربران آپلود شده و شما می توانید از این صداها استفاده کنید ولی اگر خواستید از صدای کسی استفاده کنید که در آرشیو موجود نیست می توانید خودتان فایل صوتی را آپلود کنید. در نهایت با اين اپليكيشن پرطرفدار مي‌توان يك ويديو با حداقل ١٠ ثانيه و حداكثر يك دقيقه زمان براي صدايي ساخت كه از قبل آماده است و در واقع دوبلوري را برعكس انجام داد با همین ایده ساده و با شعار «راه بامزه‌اي براي ارتباط برقرار كردن» تا ژانويه ٢٠١٥ بيش از ٥٠ ميليون بار در ١٩٢ كشور جهان دانلود شد. آماري كه در ١٠ ماه پس از آن و به مدد ٢٥ ميليون نفر ديگر اكنون به بیش از ۸۰ ميليون بار دانلود رسيده است.

dubsmash-emadg.com

موج سواری در بازاریابی فرصت

ورود اين برنامه به ايران و آميخته شدنش با چاشني طنازي ذاتي ايراني‌ها باعث محبوبيت بيشترش شد تا آنجا كه بخشي از سرگرمي اين روزهاي جوانان ساختن «ويديو تصوير» از لب زدن جاي صداي شخصيت‌هاي معروف يا صداي افراد عادي است كه پيش از اين ويديوهاي‌شان به دليل بامزه و خاص بودن در اينترنت دست به دست شده است و اشتراك اين شاهكار با دوستان‌شان در صفحه‌هاي مجازي است. جواد خياباني، شخصيت‌هاي عروسكي كلاه قرمزي، مسابقه ثانيه‌ها و ويديوهايي با عنوان سوتي مصاحبه افراد با صدا و سيما پرطرفدارترين صداهايي است كه در ايران براي‌شان «داب اسمش» محبوب شده است. يكي از «داب اسمش»‌هايي كه چندي پيش به صورت رسمي از تلويزيون هم پخش شد لب زدن بينندگان برنامه ماه عسل روي موسيقي اين برنامه و به جاي خواننده آن يعني مرتضي پاشايي بود.

این پدیده جدید در فضای مجازی برای کسب و کارهای هوشمند می تواند بهترین سوژه کمپین های فصلی باشد. تجربه رفتار مردم ایران در قبال پدیده ها نشان داده که در این گونه رویدادها به خوبی مشارکت می کنند. باید گفت اساسا مردم ایران علاقه زیادی به ارسال عکس و فیلم برای مسابقات گوناگون دارند. اما برندهای هوشیار از اپیدمی ها به نفع خود به خوبی استفاده می کنند. البته این موج سواری فقط مخصوص ما ایرانی ها نیست و برندهای معتبر خارجی نیز چنین می کند.تا اینجا مهمترین برندی که توانسته از این موج جدید داب اسمشی به خوبی استفاده کند آپ یا همان آسان پرداخت است. “آپ ایکس وان” مژده ایی بود برای بردن یک خودرو bmw که در آگهی تکرار می کرد. اما این برند با هوشمندی  از این نشانه های علاقه مندی استفاده کرده و حالا کنترل این موج را بدست رفته است. وقتی سری به پیج آسان پرداخت می زنید می بینید خبری از مسابقه سلفی نیست و حالا مردم برای این پیج کلیپ های خود را که از موسیقی آگهی تلویزیونی این برند استفاده شده ارسال می کنند.

کجا؟؟ هنوز حرفم تمام نشده است!

حالا تا ما از کمپین های داب اسمشی گفتیم سریع تدارک یک موج سواری را برای کسب و کار خود عجولانه پیش بینی نکنید؛ کمی هوشیار باشید. به جزییات و شاخص های تفاوت بیشتر بها دهید. کسب و کارها و برندهای هوشمند مهترین پیامی که برای مخاطب دارند زنده بودن و پویایی برند است. برای نشان دادن اینکه یک برند زنده و پویا است گاهی نیاز به صرف هزینه زیاد نیست. گاهی احیای یک برند با این چنین خلاقیت هایی اتفاق می افتد. این مقاله کوتاه یک بهانه بود برای معرفی ظرفیت های جدید تبلیغاتی؛ فراموش نکنید نفوذ شبکه های اجتماعی در زندگی مردم انکار ناپذیر است و فکر کردن به آن در حوزه کسب و کار اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مطلب مشابه کسب درآمد در شبکه های اجتماعی:

نکات کلیدی کسب و کار در شبکه های اجتماعی




ارسال توسط پول دوست

تلگرام ابزار کسب و کار و درآمد اینترنتی ؟

شبکه اجتماعی تلگرام هر روز در حال به روز رسانی و نصب انواع و اقسام امکانات جهت کاربر پسند بودن است اما سوال این است که تلگرام در کسب و کار اینترنتی یا همان تجارت الکترونیک می تواند تاثیر گذار باشد و ابزار مناسبی برای کسب درآمد و برند شدن است . درباره رونق کسب و کار اینترنتی در تلگرام  بین اساتید وب مارکتینگ اتفاق نظر وجود ندارد برخی سرمایه گذاری در تلگرام را در آینده مناسب نمی دادند و معتقدند که تلگرام و کسب و کار در آن موقتی و آنی است و نمی توان در ان به برند ماندگار تبدیل شد برخی دیگر معتقدند تلگرام با تغییر و به روز رسانی سعی در ایجاد تحول در بازار کسب و کار و وب مارکتینگ دارد . در هر حال تلگرام  امروز حرف اول ارتباطات را در ایران و برخی از کشور ها می زند. در اینجا قصد دارم تا نحوه کسب و کار و تجارت و آینده کسب و کار در اینترنت با توجه به تلگرام را شرح دهم.

تلگرام را از روز اول اول! به دقت رصد کرده ام و هر روز در حال مستندسازی میزان پیشرفت این پدیده نو ظهور در ایران هستم و در کنار آن مقالات و نظریه های سایرین را نیز به دقت بررسی می کنم در بین این همه نظریه و مقاله امروز مطلبی را تحت عنوان “آیا شما هم مثل من از تلگرام خوشتان نمی آید؟” از محمود بشاش نظرم را جلب کرد و قصد دارم تا در ادامه نگاه جدیدتری داشته باشیم به این نظریه.

چرا شما از تلگرام خوشتان نمی آید؟!

محمود بشاش بر این عقیده است که ابزارهایی نظیر تلگرام برای مقاصد خاصی هستند که اگر اشتباهی مورد استفاده قرار بگیرند، به ابزارهای بی خاصیتی تبدیل خواهند شد و اینکه مثلا اگر ما از گروه برای ارسال مطالب یک کلاس استفاده کنیم به نوعی اشتباه است و در جایی دیگر از مقاله به امکانی جدید به ظاهر عجیب کانال اینگونه اشاره می کند:

“حالا مدتی است که تلگرام یک حرکت عجیب انجام داده (به نظر من این حرکت، یک نوع خودکشی است) و مشکل بسیار جدی جدیدی ایجاد کرده آن هم شکل دهی مجدد “جریان یک سویه اطلاعات”!
در مدت چند سال اخیر، وجود شبکه های اجتماعی باعث شده بود مردم کم کم به جریان دو سویه و چند سویه بین تولید کننده محتوا و مصرف کننده محتوا را درک کنند و این ارتباط دو طرفه باعث شده بود تا مفاهیم بسیار نوین و موثر برای کسب و کارها و در فضای آنلاین شکل بگیرد. تولید محتوا، اشتراک گذاری و دریافت فیدبک از مخاطب و محتوای تولید شده توسط مخاطب (User Generated Content)همه امکانات مهمی بودند که سالها طول کشیده تا شکل بگیرند و مخاطبین کسب و کارها و برندها، به همفکری و هم افزایی و اشتراک گذاری محتوای تولید شده، عادت کنند. ولی متاسفانه تلگرام با معرفی امکان جدید “کانال” دوباره دارد ما را بر می گرداند به سال ها قبل! خیلی خیلی قبل تر!
امروزه می بینیم که برندها دارند از “گروه” به همان دلیل عدم کنترل روی محتوا، به سمت ایجاد “کانال” حرکت می کنند، با این هدف که جلوی انتشار مطالب نا مرتبط را بگیرند. ولی نمی دانند که با این کار، یک خطای استراتژیک بزرگ را مرتکب می شوند و آن هم این است که حق مخاطب در انتخاب مطالب، ارسال فیدبک و نظر، دیدن سایر نظرات و هر گونه تعامل با محتوای تولید شده که نتیجه آن عدم تعامل با برند است را در بر خواهد داشت.
شما خودتان این حس را ندارید وقتی می بینید اطلاعاتی برای شما ارسال میشود که در زیر آن اطلاعات، امکان ارسال نظر یا سوال برای شما وجود ندارد و هیچ چاره ای ندارید جز خواندن مطالب و یا کلیک بر روی امکان “Mute” و یا خیلی بد تر از آن: “خروج از کانال و نادیده گرفتن آن برند برای همیشه”

من که دلم نمی خواهد برای برند شرکتی یا شخصی خودم چنین بلای غیر قابل جبرانی پیش بیاید.”

telegramand

چرا من از تلگرام خوشم می آید؟!

قبلا هم بارها گفته ام که برای هر استارتاپی ۵ رکن اصلی برای موفقیت وجود دارد و مهمترین آنها هم timing است یعنی زمان عرضه خدمات و تناسب آن با نیاز بازار و باید اعتراف کنیم که همین اصل دست کم در بازار ایران بزرگترین عامل موفقیت تلگرام در زمان اوج اختلال های وایبری بود. اما این دلیلی بر آن نیست که فکر کنیم مدیران تلگرام موج سواری کرده اند و از اصول دیگر غفلت کرده اند. بدون شک تلگرام تا امروز یک کلاس درس کامل برای هر استارتاپی است.

حالا چه شده است که برخی فکر می کنند امکانی نظیر کانال عامل خودکشی خواهد بود؟!

واقعا جریان یک سویه اطلاعات وجود دارد؟

بله قبول دارم که وب ۲ به معنای مشارکت و هویت دادن به مخاطب اصل انکار ناپذیر دنیای مجازی امروز است و به شخصه در کتاب انفجار با دست خالی هم به عنوان یکی از خط قرمزهای هر استارتاپی به آن پرداخته ام اما واقعا چه دلایلی در سیاست های مدیران تلگرام برای راه اندازی کانال بوده؟ بیایید با دو نگاه این مورد با بررسی کنیم:

۱- برگشت به عقب دیگر همیشه دلیل شکست نیست: یادتان هست زمانی که بعد از طراحی های ساده تک رنگ قدیمی موج طراحی بعد دار معروف به “ویستایی” همه جا فراگیر شده بود؟ آیا فکرش را هم می کردید که امروز دوباره همان طراحی های ساده با اسم جدید “طراحی فلت” دوباره فراگیر شوند و دیگر اسمی هم از طراحی ویستایی نباشد؟ چرا پس این بازگشت به عقب یک موفقیت بود؟ بله الزاما هر بازگشتی به دوران عقب محکوم به شکست نیست به شرط آنکه سازکار درستی را در استفاده از ابزار پیش بینی کنیم و از همه مهمتر قدرت اجرا را نیز داشته باشیم مثل همین تلگرام خودمان! تلگرام با سازکار درست و نه حذف گروه و شبکه های ارتباطی موجود اقدام به ایجاد و ارائه شکل جدیدی از اطلاع رسانی کرده است که درصورتی که با سیاست های کسب و کار ما همسو باشد, قابل استفاده خواهد بود. به قول دوستی برای بعضی یک کانال رایگان حتی فراتر از یک اپلیکیشن موبایلی اختصاصی کار می کند. واقعا هم همینطور است مثلا هفته پیش سایت خبری عصر ایران کانال خود را ساخت و تا امروز نزدیک به ۲۰ هزار نفر مثل من در حدود یک هفته عضو این کانال شده اند. یک درگاه ایده آل برای دریافت آخرین اخبار روز در ابزاری که همیشه باز است! این یعنی نفوذ به قلب مخاطب.

۲- تلگرام موزمارترین استارتاپی که تا به حال دیده ام!: واقعا تلگرامِ موزمار لفظ درستی است برای اپلیکیشنی که امروز تبدیل به یک رسانه شده است. وقتی نسخه های تلگرام را بررسی می کنم کاملا رشد و توسعه گام به گام و همسو با درک مخاطبان را به خوبی در رفتار تلگرام درک می کنم. تلگرام زیرکانه و سنجیده امکانات خود را تکمیل و تکمیل تر می کند و ایده های خود را به جا در اختیار مخاطبان قرار می دهد مثل ربات ها ؛ کانال ها؛ سطوح دسترسی و…

برخلاف آنچه خودکشی خطاب می شود من کانال تلگرام را بزرگترین دشمن اینستاگرام می دانم. تلگرام بعد از فتح بازار ارتباطات نظیر وایبر ؛ واتساپ و… امروز خود را به جایگاه یک رسانه نزدیکتر می کند و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام طعمه های آینده تلگرام خواهند بود. برای درک این موضوع کافیست سری به صفحات افراد مشهور در اینستاگرام بزنید و ببینید که اکثرا در ذیل اسم خود چه جمله ایی نوشته اند:” آدرس کانال من در تلگرام….” با این نکته و توجه به توسعه زیرکانه در سیاست های تلگرام می توان انتظار داشت که امکانات کانال تلگرام  نظیر نظرات و… رفته رفته با نیاز مخاطب تکمیلتر شود.

MessengerApps

حرف آخر؛ کسب و کارهای اینترنتی و آینده در تلگرام

به هرحال چه خوشمان بیاید چه نیاید مخاطبان ما با تلگرام راحتتر هستند و رقبای ما دیر یا زود به این سنگر خواهند رسید. پس نه با عجله بلکه هوشمندانه راه کسب و کار خود را در تلگرام پیدا کنید. اینکه آینده از آن چه محصول جدیدی خواهد بود و اینکه اصلا تلگرام خواهد بود یا نه قابل پیش بنی نیست همانگونه که تولد و مرگ وایبر قابل پیش بینی نبود.

مطالب مرتبط با تلگرام در کسب و کار اینترنت  تجارت الکترونیک:

آموزش افزایش ممبر واقعی کانال تلگرام

آموزش کسب درآمد از تلگرام

کسب درآمد و بازاریابی با استیکر تلگرام




ارسال توسط پول دوست

اهمیت کمپین تبلیغاتی در کسب درآمد اینترنتی

در نوشته قبلی اهمیت و اهداف کمپین در کسب درآمد اینترنتی و اینکه هدف چه تاثیری در رشد یک کار اینترنتی می تواند داشته باشد مطالبی نوشتم در ادامه باید به این نکته توجه کرد که کمپین با هدف کسب و کار اینترنتی یا هر چیزی که به تجارت الکترونیک مربوط می شود به صرف بازدید بالا نباید بود بلکه بازدهی بازدید و اثر بخشی آن در کسب درآمد اینترنتی هدف اصلی و غایی هست. باید به فکر درآمد بالا و حضور گسترده در بازار کسب و کار و  متفاوت بودن در کسب و کار اینترنتی جهت سوددهی بالا بود . در ادامه اهداف اصلی کمپین با هدف رونق بهتر کسب و کار اینترنتی یا همان تجارت الکترونیک خواهد آمد.

در نوشته مقدماتی از سری مقالات آموزشی کمپین تبلیغاتی – پرده اول از لوزم توجه به اهداف و ترسیم چشم انداز روشن مقدماتی را مطرح کردیم. هدف همه‌ی کمپین‌های تبلیغاتی، در نهایت برانگیختن مشتریان بالقوه و بالفعل به هزینه کردن بیشتر و ترقیب بیشتر مخاطبان به استفاده از خدمات یا رفتار مورد نظر یک سازمان است. تنها تفاوت در این است که برخی از کمپین‌ها ممکن است برای دستیابی سریع‌تر به این هدف، و برخی کمپین های تبلیغاتی، برای دستیابی میان مدت و بلندمدت به این هدف،‌ طراحی گردند. اما همچنان اولویت اولشان در هر حالت، دستیابی این اهداف است.

 

عمومی ترین اهداف ممکن در یک کمپین تبلیغاتی آنلاین:

در طراحی و نگارش کمپین تبلیغاتی خصوصا آنلاین، صرف دستیابی به تعداد بالای بازدیدکنندگان از یک بنر، یا تعداد ویزیت‌های روزانه‌ی یک وب سایت، یا تعداد لایک‌های یک صفحه در فیس بوک، یا تعداد فالورهای یک اکانت اینستاگرام، هیچ کدام نمی توانند به عنوان هدف نهایی و دستاورد کمپین تبلیغاتی و یا شاخصی مناسب برای ارزیابی اثربخشی یک کمپین تبلیغاتی به کار گرفته شوند. اما عناوین زیر را می توان از عمومی ترین اهداف ممکن در یک کمپین تبلیغاتی برشمرد:

campaining

۱- کسب سهم بازار:بدانید جه درصدی از سهم بازار را در اختیار دارید و چه اهدافی را دنبال می کنید تا به چه سهمی از بازار برسید.

۲- حفظ یا گسترش سهم بازار: شاید محصول شما در حال معرفی نیست و در بلوغ بازار خود هستید پس باید دنبال جایگاه سازی و حفظ و درعین حال گسترش تدریجی سهم خود در بازار رقابت باشید.

۳- تداوم حضور و یادآوری: اینکه هستید و خواهید بود برای ماندگاری شما اصلی غیر قابل اجتناب خواهد بود و گه گاه کمپانی های معتبر صرفا فقط برای یادآوری خود به مخاطبان هزینه هایی بسیار بیشتر از معرفی یا گسترش را در کمپین پیش بینی می کنند تا از مرگ برند جلوگیری کنند.

۴- معرفی الگوهای مصرف و عادات جدید:هدف سختی است که فرهنگ یا موجی را ایجاد کنید و دنبال گسترش عادات جدید باشید.

۵- ساختن یک جایگاه متفاوت: جزء اهداف بلند مدت سازمان هایی است که بدون وجود ویژگی فوق العاده منحصر به فرد در محصولات و خدمات خود می خواهند جایگاه متفاوتی در ذهن مخاطبان ایجاد کنند و هزینه های بسیار زیادی حتی شاید به مجموع کل بودجه همه رقبا را باید در کمپین تبلیغاتی خود لحاظ کنند.

مطالب مرتبط با اهداف کمپین و رونق کسب و کار در اینترنت:

اهمیت کمپین تبلیغاتی در کسب درآمد اینترنتی

اهداف کمپین تبلیغاتی برای کسب درآمد




ارسال توسط پول دوست

اهداف کمپین تبلیغاتی برای کسب درآمد ( قسمت اول )

قبل از پرداختن به اهداف کمپین تبلیغاتی در کسب و کار اینترنتی، باید به این نکته توجه کرد که باید برای کسب و کار برنامه مدون و منظم داشت بدون برنامه عمل کردن نه تنها به نتیجه نمی رسد که موجب دلسردی و آزردگی می شود و در نهایت رها کردن اصل کار و ضرر و زیان در کسب و کار- اگر اینترنتی باشد - می شود. کمپین آنلاین اینترنتی با هدف کسب و کار اینترنتی به نظرم مناسب ترین شیوه برای رشد تجارت الکترونیک و گرفتن بازار اینترنت و پیشرفت در آن است.

برای قسمت اول بهتر است از آخر شروع کنم! اینکه اصلا اهداف برگزاری یک کمپین تبلیغاتی آن هم از نوع کمپین تبلیغاتی آنلاینش چیست و برای چه کمپین راه موفقیت ما است؟  هر کمپین یا برنامه تبلیغاتی به منظور دستیابی به یک هدف مشخص اجرا می شود: کسب سهم بازار؛ حفظ و گسترش سهم بازار؛ تداوم بودن و یادآوری؛معرفی راه حل ها و فرهنگ های جدی؛ ساختن یک برند متمایز

advertising

در واقع کمپین در اصل به معنای یک عملیات عموما نظامی است که در یک ناحیه محدود بر روی گروه هدف با نتیجه از پیش تعیین شده است. زمانی که از کمپین تبلیغاتی نام می‌بریم نیز تقریباً معنای مشابهی را دنبال می کنیم.

هر چه شناخت ما از خودمان و شرایط محیطی کمتر باشد هزینه های کمپین بالاتر خواهد رفت. درست مانند یک عملیات نظامی که با کمترین شناخت نسبت به دشمن و منطقه عملیاتی انجام شود. بدیهی است که چنین عملیاتی بیشترین کشته و کمترین دستاورد را خواهد داشت!

«کمپین تبلیغاتی» برای اینکه واقعاً «کمپین» باشد و به یک «عملیات بی برنامه با تعدادی تک تیرانداز هماهنگ نشده» تبدیل نشود عوامل متعددی باید مورد توجه قرار گیرند که در اینجا برخی از آنها را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهیم.  اگر چه همه ویژگیهای اشاره شده در همه کمپین ها الزاماً قابل استفاده نیستند اما آشنایی با آنها می‌تواند ایده‌های خیلی خوبی در طراحی کمپین به ما بدهد.

مطلب مشابه:

اهمیت کمپین تبلیغاتی در کسب درآمد اینترنتی




ارسال توسط پول دوست

اهمیت کمپین تبلیغاتی در کسب درآمد اینترنتی

اگر چه در ادامه متن هدف از کمپین و تعریف آن خواهد آمد ولی در کسب و کار اینترنتی هم کمپین کاربرد زیادی دارد چه بسیار شنیدیم که در برخی وبسایتها از جمله وبسایتهای کلیکی از واژه ایجاد کمپین تبلیغات استفاده شده است کمپیت موجب جدیدیت و همکاری و با برنامه بودن افراد در ادامه راه کسب و کار می شود.

در کشورهای توسعه یافته، مفهوم کمپین (یا کمپین تبلیغاتی ) کاملا قابل درک و شناخته شده است. زیرا مردم بارها عنوان کمپین را در برنامه‌ریزی‌های مختلف نظیر کمپین هایی برای خروج از بحرانهای اقتصادی  و یا کمپینهای تبلیغاتی احزاب برای انتخابات را شنیده اند.”کمپین اشغال وال استریت” و یا “کمپین سطل آب یخ”  از نمونه کمپین های مشهور غیر تجاری دنیا در چندسال اخیر بوده اند. به عبارتی می توان کمپین را یک “فعالیت فراگیر هدفمند” تعریف کرد، که در یک بازه زمانی مشخص اجرایی می گردد. در بازار تجارت نیز کمپین همین تعریف را برای رسیدن به سود بالاتر و برندینگ محصولات دنبال می کند، “کمپین اعجوبه های ایرانی در وب سایت آپارات” یکی از همین نمونه کمپین های موفق داخلی در سال ۹۳ بود.

لزوم استفاده از کمپین در تبلیغات
فاتح اسپانیایی هرناندو کورتز در سال ۱۵۱۹، برای این که به فکر عقب نشینی نیفتد، بعد از رسیدن به مکزیک تمام کشتی هایش را آتش زد! و با جسارت مکزیک را فتح کرد. بدون شک در بازاری که همه صنایع قدیمی به بهانه رکود اقتصادی و فشار هزینه های جاری از برنامه ریزی های هدفمند غفلت کرده و جسارت حضور در فعالیت های جدید را ندارند بهترین فرصت برای کسب و کارهای نوپا است تا با ایجاد یک سناریوی موفق سهم قابل توجهیی از بازار را در اختیار خود داشته باشند. در اصل کتاب انفجار با دست خالی قصد دارد با ارائه یک دستورالعمل گام به گام و با استفاده از پتانسیل های وب شما را در اجرای موفق یک کمپین تبلیغاتی آنلاین همراهی نماید.




ارسال توسط پول دوست