آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

ارتباط هزینه تبلیغات و کسب درآمد از اینترنت

اهمیت ایجاد کمپین تبلیغاتی و نیز کارکردهای آن را در کسب درآمد اینترنتی شرح دادیم و گفتیم که اگر کمپین آنلاین اگر درست و با برنامه و در رسانه های مناسب تبلیغ و هزینه شود موجب رونق کسب و کار و سوددهی بالا در تجارت الکترونیک خواهد شد . منتهی در اینجا بحث دیگر پیش می اید که میزان هزینه کرد ما باید چه اندازه باشد تا در کسب درآمد آنلاین از اینترنت دجار ضرر و نشان نشویم؟ چقدر هزینه کمپین و تبلغات کنیم تا سوددهی بالا و به صرفه داشته باشیم بین هزینه کرد برای کسب آمد و سود از بازار کسب و کار اینترنتی رابه مستقیم دارد ویکی بر دیگری تاثیر مستیقم دارد. در اینجا ما هزینه و یا بودجه کمپین خود را عدد یا حرف  s  می گیریم و با محاسبه آن سعی می کنیم تا میزا کسب درآمد در اینترنت را مشخص کنیم . اهمیت فوق العاده عدد s در کمپین تبلیغاتی با توجه به محاسبات مشخص می شود. عدد S یک نظریه در معادلات بودجه بندی است که باید با روش های تحقیقاتی و همچنین بررسی دقیق فضای رقابتی آن را محاسبه کرد. برای درک هرچه بهتر عددS یک مثال ساده مطرح می کنم:

فرض کنید عدد S در کمپین فروش آنلاین یک ساعت مچی ۱۰ میلیون تومان محاسبه شده باشد به این ترتیب حداقل هزینه مورد نیاز برای شروع کمپین ۱۰ میلیون تومان می باشد پس نباید کمپین را با هزینه کمتری اجرایی کنیم زیرا معادله تناسب میان هزینه های کمپین با سود بازگشتی از عدد ۱۰ میلیون تومان قابل محاسبه است یعنی می توان در این تناسب در صورت هزینه ۱۰ میلیون تومانی، ۲۰ میلیون تومان سود را کسب کرد و مدعی شد که در صورتی که ۱۵ میلیون تومان هزینه برای کمپین در نظر گرفته شود به عنوان مثال ۳۰ میلیون تومان نیز سود به همراه خواهد داشت اما در صورتی که ۹ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شود هیچ سودی به همراه نخواهد داشت.


به عبارت ساده تر عدد S حداقل هزینه مورد نیاز برای اجرای کمپین است که علاوه بر بازگشت اصل سرمایه، سود حداقلی را نیز برای کسب و کار مورد نظر به همراه خواهد داشت. محاسبه این عدد نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد و اهمیت تحلیل بازار را بیش از پیش معین می سازد. برای پیدا کردن عدد S علاوه بر تکنیک های تحلیلی که قبلا مطرح شده روش های زیر پیشنهاد می شود:
۱- بررسی سوابق فروش قبلی مجموعه در بازارسازی های گوناگون.
۲- اجرای یک کمپین آزمایشی کوچک قبل از کمپین اصلی و آنالیز هزینه ها و ورودی های آن.
۳- بررسی فعالیت های تبلیغاتی رقبا و تاثیر آن بر میزان فروش آنها.
۴- محاسبه هزینه‌های کمپین تبلیغاتی در حداقل رسانه‌های تبلیغاتی موثر در کمپین.
۵- بررسی منحنی عمر محصول و هزینه های مورد نیاز آن، به عنوان مثال محصولی که در مرحله معرفی یا رشد باشد عدد S بالاتری نسب به محصولی دارد که در مرحله بلوغ است.

مقالات مشابه کمپین تبلیغات آنلاین در کسب درآمد از اینترنت:

اهمیت کمپین تبلیغاتی در کسب درآمد اینترنتی

اهداف کمپین تبلیغاتی برای کسب درآمد

اهمیت کمپین تبلیغاتی در کسب و کار اینترنتی

ملاک کمپین تبلیغاتی آنلاین برای کسب درآمد اینترنتی




ارسال توسط پول دوست

ملاک کمپین تبلیغاتی آنلاین برای کسب درآمد اینترنتی

زمانی درباره تشکیل اهمیت تشکیل کمپین در رونق کسب و کار اینترنتی و همچنین اهداف کمپین جهت کسب درآمد از اینترنت مقالاتی ارائه شد در همه این موارد متذکر شدیم که کمپین تبلیغاتی در کسب درآمد اینترنتی تاثیر شگرفی داشته و اگر با هدف و برنامه درست انجام شود درآمد و تجارت الکترونیک ما از نظر سودآوری چند برابر می شود .در اینجا قصد داریم تا ضمن تعریف کمپین تبلغاتی و تاثیر گذاری آن در کسب درآمد، به ابزارها و رسانه های موثر در ایجاد کمپین اشاره کنم . ضرورتا نفس کمپین تاثیر گذار در کسب درآمد و رونق تجارت نمی شود بلکه شیوه اجرا و نیز تبلیغ در سودآوری یا ضرردهی یک کسب و کار اینترنت تاثیر دارد .

جمله معروفی است که میگه، کمپین تبلیغاتی شبیه یک کار ضربتی است برای افزایش فروش یا ارتقای برند در یک مدت مشخص شده. با این جمله نتیجه می گیریم که برای اجرای موفق این طرح ضربتی حیاتی ترین بخش کار انتخاب رسانه مناسب است. هر رسانه‌ای که با توجیه اقتصادی، مخاطبان هدف بیشتری را به عکس العملهای سودآورانه، یعنی عمل خرید محصول یا خدمت ترغیب کند، رسانه اثربخش نامیده می شود.

از این تعریف یک خطی می توان ۲ استنباط برای انتخاب رسانه موثر استخراج کرد، اول آنکه هزینه های تحمیلی استفاده از رسانه باید در مقابل سودآوری و بودجه سازمان توجیه اقتصادی داشته باشد و دوم آنکه حضور کاربر و عکس العمل مخاطب به سرعت قابل اندازه گیری و لمس باشد. به این ترتیب و با شاخص های مطرح شده از نظر من قوی ترین و به صرفه ترین ابزار تبلیغاتی اینترنت و فضای وب می باشد.

 

تبلیغات تحت وب سه ویژگی منحصر به فرد دارند که الزام استفاده از آن را در بنیان کمپین تبلیغاتی بیش از پیش معین می سازد:

۱- تنها رسانه اقتصادی

فضای وب تنها رسانه‌ای است که می توان با حداقل هزینه تبلیغات موثری را در آن پیش بینی کرد. اینکه ما یک سرمایه يک میلیارد تومانی برای تبلیغات در رادیو و تلویزیون داشته باشیم خیلی ایده آل گرایانه است و برای کسب و کارهای نوپا یک امر دور از دسترس خواهد بود.

 

۲- تنها رسانه ماندگار

شما یک بیلبورد را به مدت یک ماه در بزرگترین خیابان شهر اجاره می کنید و تعداد زیادی هم آنرا هر روز می بینند اما به یکباره با برداشتن تبلیغ همه چیز صفر می شود. اما در فضای وب با در نظر گرفتن شاخص های سئو و اصول بهینه سازی سایت، شما پس از پایان کمپین هم همچنان شاهد ورودی ها جدید خواهید بود.

۳- تنها رسانه تعاملی

چند ماه قبل در یک تاکسی نشسته بودم و پیام تبلیغاتی جالبی را از رادیو شنیدم که من را برای عضویت در باشگاه مشتریان آن شرکت ترغیب کرد اما بعد از پیاده شدن از تاکسی درگیر کارهای شخصی خود شدم و فراموش کردم که اقدام به عضویت در باشگاه مشتریان آن شرکت بکنم و حتی وقتی به طور اتفاقی چند روز قبل به یاد آن پیام تبلیغاتی افتادم جزییات ثبت نام در باشگاه را به یاد نداشتم. حال اگر من به جای رادیو هنگام نوشیدن یک فنجان قهوه و مطالعه سایت های خبری همان پیام را می دیدم و با کلیک بروی اطلاعات بیشتر وارد صفحه عضویت در باشگاه می شدم امروز من هم عضو باشگاه مشتریان شرکت مربوطه بودم. به این ترتیب تنها رسانه ایی که می تواند به صورت تعاملی بستری را برای فعالیت یا خرید در لحظه مشتری فراهم کند اینترنت و وب سایت ما است.

مقالات مشابه کمپین کسب درآمد در اینترنت:

اهمیت کمپین تبلیغاتی در کسب و کار اینترنتی

اهداف کمپین تبلیغاتی برای کسب درآمد

اهمیت کمپین تبلیغاتی در کسب درآمد اینترنتی




ارسال توسط پول دوست

ایمیل مارکتینگ و کسب درآمد از اینترنت

ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی یا ایمیل مارکتینگ در دوره ای طرفداران خاص خود را داشت و مشتریان پرو پاقرص همیشه به دنبال کسب درآمد از این طریق بودند . ایمیل مارکتینگ با چند هدف ارسال شد عده ای برای کسب درآمد مستیقم از طریق کالا و محصول خود را طی ایمیل برای مشتری ارسال می کردند  عده ای برای معرفی سایت و پرتال خود و افزایش بازدید و در نتیجه کسب درآمد به صورت غیرمستیقم با کشاندن کاربران به سایتشان ارسال می کردند. اگرچه در سالهای اخیر کمی از رونق کسب درآمد ایمیل مارکتینگ کاسته شده است ولی این شیوه کسب درآمد از اینترنت به نظرم هنوز کارایی و رونق خود را دارد. با احترام به نظر مخالفان ارسال ایمیل مارکتینگ باید عرض کنم، ایمیل هنوز یکی از قدرتمندترین و به‌صرفه‌ترین رسانه‌ها در بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت است. به نوعی می توان گفت ایمیل تبلیغی کوتاه برای صفحه خاصی از سایت و نه الزاما صفحه محصول است. در حقیقت در بازاریابی ایمیلی به فروش مستقیم و ارائه جزئیات نمی‌پردازیم، بلکه مخاطب را تشویق می‌کنیم تا اقدامی که ما دوست داریم را انجام دهد.

بزرگترین اشتباه در ایمیل مارکتینگ هدایت افراد به صفحه اول سایت است. قطعا در صفحه اصلی؛ کاربر با گزینه‌های ریز و درشت متعددی روبرو می‌شود و بدیهی است که از هدف اصلی ما دور شود. بنابراین بهتر است همیشه از داخل ایمیل به صفحه خاصی از سایت لینک بدهیم تا مخاطب دقیقا با همان اطلاعاتی برخورد کند که مد نظر ما است.

کل هدف از ارسال ایمیل تبلیغاتی همین ۲ گام است: ۱٫ ایمیل مورد نظر دیده و خوانده شود. ۲٫ بر لینک داخل ایمیل کلیک شود.

اگر فقط بتوانیم مخاطب را ترغیب کنیم تا این ۲ کار را انجام دهد موفق شده‌ایم. برای این کار باید قبل از اینکه گزینه send را بزنید این ۶ سوال حیاتی را از خود بپرسید:

۱- آیا من از این ارسال هدف مشخصی را دنبال می کنم؟

هدق از موضوع ایمیل جلب توجه مخاطب است تا حدی که ایمیل را باز و کلیک کند. عنوان ایمیل باید طوری باشد که کنجکاوی را تحریک کند در ضمن سعی کنید کل مطلب را در موضوع ایمیل نگویید.اگر خیلی زیاد ایمیل بفرستید افراد زیادی لغو عضویت خواهند کرد. اگر هم خیلی دیر به دیر ایمیل بفرستید بسیاری از اعضا شما را به فراموشی خواهند سپرد و نرخ باز شدن ایمیل‌ها کاهش خواهد یافت. پس سعی کنید چه در هدف هر ایمیل و چه در برنامه بلند مدت خود استراتژی مشخصی داشته باشید.

۲- آیا زمان مناسبی دارید ایمیل را ارسال می کنید؟

ایمیل‌های عمدتا برای افزایش فروش ارسال می‌شود پس بهتر است روزهای یکشنبه، دوشنبه یا سه‌شنبه ارسال شود. بهترین زمان ارسال در روز بنا به آزمایشات گوناگون اول صبح است.

 

۳- اگر فرد دیگری همین ایمیل را برای شما ارسال می کرد متن آن شما را راضی می کرد؟

بدنه و متن ایمیل باید به گونه ایی باشد که باعث تشویق خواننده به کلیک کردن لینک هدف  باشد. کافی نیست فقط اطلاع‌رسانی کنید، بلکه دلیلی برای مراجعه به سایتتان نیز ارائه دهید. اگر بدنه ایمیل خیلی کوتاه باشد، مثلا فقط یک جمله باشد احتمال اسپم شدن آن بیشتر می‌شود. شاید بهتر باشد حداقل دو یا سه پاراگراف متن بنویسیم. پس سعی کنید بعد از نوشتن متن ایمیل به عنوان یک مخاطب ایمیل را بخوانید و حداقل خودتان از دست پخت خودتان راضی باشید!
در ضمن یک پیشنهاد هم اینکه قبل از ارسال به اعضا حتما ایمیل را به چند اکانت خودتان بفرستید.

۴- آنالیز ایمیل فعال است؟

اگر نتوانید نتایج بازاریابی با ایمیل را تحلیل کنید نتیجه چندانی کسب نخواهید کرد. اغلب سرویس‌های ارسال ایمیل امکان گزارش‌گیری را دارند اما قبل از ارسال از این مورد مطمئن شوید

۵-دموکراسی را رعایت کرده اید؟

لغو عضویت در خبرنامه آیا آسان است؟ به طور کلی اگر کسی مایل به دریافت ایمیل از شما نیست باید بتواند به راحتی خود را از فهرست خارج کند. سعی نکنید کاربرن ناراضی را در سیستم خود حفظ کنید

۶- کلاج و ترمز را قبل از حرکت تست کرده اید؟

علاوه بر اینکه در چند جای ایمیل لینک صفحه‌ فرود را به شکل ها و فرمت های گوناگون داده اید باید حتما همه لینک ها را قبل از ارسال تست کنید ؛ نحوه نمایش در موبایل را آزمایش کنید و از نمایش درست تصایر نیز اطمینان پیدا کنید

 




ارسال توسط پول دوست

تاثیر موبایل در کسب درآمد از اینترنت

الان کمتر سایت و شبکه اجتماعی پیدا می کنید که منطبق با موبایل نباشد و اصولا گوگل سایت را از نظر قالب با توجه به موبایل هم بررسی می کند . با این شرایط کسب درآمد موبایل یا موبایل مارکتینگ مورد توجه قرار است . برای کسب درآمد از طریق موبایل راههای زیادی وجود دارد ولی یکی از آنها می تواند ارائه اپلیکیشن مناسب تحت پلتفرم‌های پر مخاطب مثل اندروید باشد و اینکه شما با ساخت و ارائه این اپلیکیشن دنبال چه چیزی هستی عده ای آن را به قیمت گزاف می فروشند و عده ای این اپلیکیشن را رایگان در اختیار همگان قرار می دهند شما اگر باشید چه رفتاری خواهید داشت. اقدام شما می تواند تاثیر شگرفی در کسب و کار و درآمدتان از موبایل مارکتینگ یا همون کسب و کار موبایلی داشته باشد در اینجا قصد دارم تا ضمن مقدمه درباره اهمیت موبایل مارکتیگ به سوالات اپلیکیشن موبایل در رونق و یا رکورد کسب درامد از اینترنت پاسخ دهم :

شاید در نگاه اول داشتن یک اپلیکیشن مناسب تحت پلتفرم‌های پر مخاطب مثل اندروید کمی سخت و پر هزینه به نظر برسد اما با پیشرفت سریع این حوزه اکنون شما می توانید به آسانی و با کمترین هزینه ممکن صاحب یک برنامه کاربردی تحت موبایل باشید. بگذارید با یک مثال ساده ادامه دهیم. فرض کنید شما یک انتشارات هستید و با نوشتن یک اپلیکیشن رایگان با موضوع کتاب و کتابخوانی ، انتشار چکیده الکترونیکی کتب مشهور ، اخبار فرهنگی ، زندگی‌نامه نویسندگان محبوب و… آن را در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهید و در زمان کوتاهی برنامه موبایلی شما بین هزاران علاقه‌مند واقعی در زمینه کتابخوانی نفوذ خواهید کرد.

حالا اگر شما یک کتاب جدید چاپ کنید به راحتی می توانید از طریق اطلاع رسانی با همین اپلیکیشن رایگان در هفته اول کل تیراژ کتاب خود را به فروش برسانید! این در حالی است که رقیبان شما با صرف هزینه های کلان ماه‌ها درگیر فروش کتاب‌های خود هستند. با این مقدمه کوتاه بیایید ۲ چالش و دغدغه پیش رو در راه تولید یک اپلیکیشن موبایلی را با هم بررسی کنیم.

mobile-marketing

سوال اول:مستقل یا مکمل؟

اغلب کسب‌وکار ها از اپلیکیشن موبایلی خود انتظار دارند که مکمل فرآیند بازاریابی آنها باشند و از موبایل به عنوان یک ابزار و رسانه تاثیر گذار در فروش محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. اما در صورتی که شما یک ایده مستقل برای یک برنامه کاربردی و حتی یک بازی پول ساز دارید با تحلیل درست بازار می توانید به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید کاری که کمپانی supercell با برنامه نویسی و تولید بازی موبایلی clash of clans انجام داد. جالب است بدانید این بازی در سال ۹۳ فقط یک میلیارد تومان ارز از کشور ما خارج کرده است!

سوال دوم: رایگان یا پولی؟

سعی کنید برنامه خود را کاملا رایگان ارائه دهید و از خدمات ارزش افزوده به دنبال کسب درآمد باشید. رایگان بودن برنامه کاربردی شما به شدت خاصیت ویروسی پیدا خواهد کرد اما در صورتی که برای آن مبلغی را پیش بینی کنید احتمال استقبال را کاهش داده اید.

کسب درآمد با خرید و فروش عکس در اینترنت

 




ارسال توسط پول دوست

نکات کلیدی گوگل برای سئو و افزایش رتیه سایت و کسب درآمد

کسب درآمد در اینترنت از طریق وبسایت و یا شبکه های اجتماعی نیازمند بازدید و ورود کاربران است در واقع ورود کاربر با افزایش مشتری و رونق کسب درآمد در اینترنت مترادف هست حالا سوال اینجا که کاربر از چه طریق وارد سایت و یا فروشگاه ما شود؟ بهترین طریقه ورود از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل google است . گوگل برای لینک دادن به یک سایت، قواعد و قوانین سختی دارد که باید حتما از سوی مدیران سایتها رعایت شود یکی از این قوانین سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. لذا سئو سایت برای گوگل مهم است و گوگل برای رونق کسب و کار و درآمد از اینترنت مهم است حال باید چه کرد؟ تنها راه رعایت فاکتورهای گوگل هست منتهی فاکتورهای گوگل به صدها مورد می رسد و این مشکل است تنها راه رعایت برخی فاکتورهای مهم و مربوط به مجبوبیت و یا نکات برندینگ از نظر گوگل است. در اینجا قصد دارم فاکتور های مربوط به محبوبیت یک برند را خیلی خلاصه و مفید با توضیح مختصر و روان در اینجا لیست کنم .این لیست می تواند به مرور تکمیل تر شود و حتی ممکن است اصولی نیز حذف و نکته های جدیدی نیز اضافه شود.

۱- ثبت مکان کسب و کار:

یک کسب و کار واقعی دارایدفتر و موقعیت مشخصی است. گوگل از اطلاعات محل ثبت شده برای تشخیص اینکه یک سایت برند استیا خیر استفاده می کند

۲- افزایش دنبال کنندگان:

گوگل  در چند سال اخبر با توجه به ارائه سرویس های خوراک خوان تلاش کرده از میزان داده ها و تعداد مشترکین RSS به عنوان نشانه برند بودن و محبوبیتاستفاده می کند.

۳- از نگاه رسانه های معتبر:

برندهای محبوب درسایت های خبری حتی خود گوگل همیشه ردپایی دارند. حتی برخی از برندها فید خبری گوگلخودشان را دارند.

۴-رصد کردن سایت در شبکه های اجتماعی:

میزان فالور ها و رسمی بودن صفحات قطعا تاثیر مستقیمی در میزان محبوبیت یک برند خواهد داشت.

BRAND on price labels

۵- لینکدین پنجره حرفه ایی ها:

عموم برندهای معتبر در لینکدین صفحه رسمی دارند که این مورد دقیقا مورد توجه گوگل قرار خواهد گرفت حتی  داشتن پروفایل لینکدینی که نشان دهد این افراد برای کمپانی شما کار می کنند یک نشانه برند بودن است.

۶- لایک در فیسبوک و توییت در توییتر:

باورش سخت است! ولی حتی گوگل تعداد لایک های مطالب شما در شبکه های اجتماعی به ویژه فیسبوک را نیز جزء فاکتورهای مورد نظر قرار داده است. در مورد فعالیت در توییتر نیز با اینکه در ایران با اقبال کم مخاطبان همراه است ولی  سایت باید پروفایل تویتر با فالورهای زیاد داشته باشد؛ این به معنی آنست که اکانت تویتر با فالورهایزیاد نشانه محبوبیت یک برند است.

۷- جستجو می شوید؟

خیلی واضح است، افراد برندها را جستجو می کنند. اگر افرادسایت شما را در گوگل جستجو کنند، گوگل به این موضوع در تعیین یک برند توجه ویژه ایی می کند

مطالب مشابه رتبه سایت در کسب درآمد در اینترنت:

اهمیت سئوی سایت در کسب درآمد بالا

کسب درامد بالا با افزایش بازدید سایت در گوگل




ارسال توسط پول دوست

تاثیر شبکه های اجتماعی در برندسازی و کسب درآمد 

درباره اهمیت شبکه های اجتماعی در رونق کسب و کار و درآمد از اینترنت و نیز جلوگیری از رکورد تجارت الکترونیک مطالبی نوشته شد. شبکه های اجتماهی اعم از فیسبوک، گوگل پلاس، اینستاگرام، تلگرام و... تاثیر فوق الهاده در کسب درامد از اینترنت و فروش محصولات دارند و از طرفی می تواند به برندسازی با کمترین کمک کنند. شرکتها برای مشهور و معروف شدن یا باید هزینه بالایی کنند و یا از طرق ساده و راحت تر و با هزینه کمتر اقدام به برن شدن کنند. برای این کار می توان از شبکه های اجتماعی به صورت کاربردی استفاده کرد. در اینجا به اهمیت و تاثیر شبکه های اجتماعی در برندسازی و تاثیر آن در رونق کسب درآمد از اینترنت اشاره می شود.

دیده شدن! این تمام آن چیزی است که در گام اول برند شما نیاز دارد. هرچند معروفیت الزاما همراه با محبوبیت نیست اما برای محبوب بودن برند نیز نیاز به دیده شدن, شدیدا احساس می شود.شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های طرح بازاریابی و برندینگ برای یک شرکت امروزی می باشد. نمی خواهم مثل خیلی ها شبکه های اجتماعی را در حد یک رسانه صد در صدی بزرگ کنم ولی چه دلمان بخواهد چه نخواهد باید در شبکه های اجتماعی با قدرت حاضر شویم.

شبکه سازی در شبکه های اجتماعی!

واقعا هنوز هم کسانی را می بینم که فقط هستند و اصلا نگاهی برای توسعه شبکه ارتباطی خود ندارند. اگر می بینید که پیام های شما کمتر دیده می شود پس باید شبکه مخاطبین خود را افزایش دهید. برای این کار گروه هایی را با محوریت برند خود در شبکه فیسبوک ، اینستاگرام یا لینکدین ایجاد کنید و این گروه ها را به مخاطبین خود معرفی کنید. علاوع بر این تلاش کنید ارتباطات خود را هر روز فراتر از قبل ببرید.

محتوای نفوذگر و انگیزاننده چیست؟

همین ۲ مورد واقعا برای یک محتوا فوق العاده است؛ اینکه محتوای ما بتواند نفوذگر باشد و باعث شود تا راحتتر به اشتراک گذاشته شود با رعایت اصول بازاریابی ویروسی و شاخص های دهان به دهان میسر خواهد شد. علاوه بر فاکتور نفوذ باید به انگیزه افراد هم توجه کنید انتشار مطالب تبلیغاتی بطور مکرر در شبکه های مختلف اجتماعی نه تنها تاثیر چندانی بر رفتار مخاطبین شما برای تبدیل شدن به یک مشتری ندارد، بلکه در صورت تکرار بیش از حد ضمن ناراحت کردن آنها موجب بی توجهی و در نهایت قطع ارتباط آنها با شما می شود. پس همواره سعی کنید در کنار محتوای تبلیغی خود محتوای رایگان با انرژی مثبت هم برای دنبال کنندگان در نظر بگیرید که در اینصورت امکان دنبال شدن خود و اشتراک گذاری مطالب را افزایش خواهید داد.

آخرین نکته بسیار مهم در نوع محتوا فاکتور ارزش است؛ ارزش یکی از مهمترین مسائلی است که شما باید از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان خود اثبات کنید. پس از خود بپرسید محتوای شما به آنها چه چیزی می‌دهد که پیش‌ازاین از آن بی‌بهره بودند؟ پاسخ به این سؤال ممکن است چیزی بی‌دوام و زودگذر باشد: شاید یک خنده ساده! یا شاید چیزی واقعی و یا دوام باشد.

brand-market

جاده دو طرفه است, این را در شبکه های اجتماعی فراموش نکنید!

خیلی ها یادشان می رود که شبکه های اجتماعی یک بستر دوسویه برای ردوبدل شدن اطلاعات است از این رو صرفا فقط داده ها را منتشر می کنند بی آنکه از کاربران نظر بگیرند یا به کامنت های دیگران بها دهند. پس هنگامی که با بازخوردی مثبت از طرف یکی از مشتریان خودتان روبرو می شوید، از پر رنگ کردن آن ترسی نداشته باشید. پیام تشکر مخاطبان خود را مجددا بازنشر کنید و یا اینکه بطور شخصی از وی در صفحه فیسبوک خود تشکر کنید.

به طور کلی در هر سیاستی که اتخاذ می کنید، اولین نکته ای که در نظر می گیرید باید این موضوع باشد که: این فعالیت چگونه می تواند بر روابط دو سویه من با مخاطبین تاثیر گذار باشد؟ و آیا این تصمیم روابط گذشته ای که با مخاطبین داشتم را قوی تر می کند؟

چکونه کاری کنیم که مردم درباره برند ما حرف بزنند؟

فقط حرف زدن یا حتی جوک ساختن در مورد یک برند ایده آل نیست؛ حالا می خواهد این یک جوک از گوشی موبایل ایرانی باشد یا صابون های سبز معروف! بلکه حرف زدن به عنوان یک الگو و حتی نام لاکچری است که اعتبار می آورد. پس در شبکه های اجتماعی همواره تلاش کنید دنبال کمپین های برندینگ باشید تا کمپین های فروش؛ اینکه از محیط کار خود وجه متفاوتی ارائه کنید ؛ اینکه یک ایده متفاوت را بزرگ نمایی کنید می تواند به شما در لاکچری شدن کمک بسیاری کند. ساده تر بگویم؛  مردم عموما هر چیزی را که قدری نامتعارف و هنجار شکن باشد را می پسندند و احتمال فراگیر شدن موضوع های غیر معمول به مراتب بالاتر از هر چیز دیگری است.

مطلب مشابه درباره کسب درآمد در شبکه های اجتماعی:

نکات کلیدی کسب و کار در شبکه های اجتماعی




ارسال توسط پول دوست